4.01.2023r.
Temat: Wyższy i najwyższy – o stopniowaniu przymiotników.
Podręcznik s. 120-121 👀
Ćwiczenia do języka polskiego s. 22-23
Cele:
1. Poprawnie stopniuję przymiotniki regularne i nieregularne
2. Wykorzystuję różne formy przymiotników w swoich wypowiedziach
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Na rozgrzewkę
b. https://learningapps.org/7736228
2. 👉Odczytanie informacji na temat stopniowania przymiotników. (Nowa wiadomość ze s. 120)
3. 👉Tworzenie poprawnych stopni przymiotników słodki i smaczny. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1.)
4. 👉Uzupełnienie reklamy przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2.)
5. 👉 Analiza form stopnia wyższego i najwyższego przymiotników. (Czas na ćwiczenia, ćw. 3.)
6. 👉Zapoznanie się z informacją o sposobach stopniowania przymiotnika. (Nowa wiadomość ze s. 121)
7. 👉Uzupełnianie podanych dialogów odpowiednimi formami przymiotników zły i miękki. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4.)
8. 👉Określanie, w jaki sposób stopniują się wskazane przymiotniki. (Czas na ćwiczenia, ćw. 5.)
a. https://wordwall.net/pl/resource/7451730/polski/jakie-stopniowanie
b. https://learningapps.org/1589047
c. https://wordwall.net/resource/404671/stopniowanie-przymiotnika
9. 👉Wskazywanie wyrażeń zawierających przymiotniki, których nie można stopniować. (Czas na ćwiczenia, ćw. 6.)
10. Czas na ćwiczenia - "Ćwiczenia do języka polskiego" s. 22-23, ćw. 7,8,9
11. Aktywne zakończenie:
a. Sprawdź się: https://learningapps.org/4290823
b. Wklejka – przymiotnik-stopniowanie
Jeśli musisz poćwiczyć:
https://learningapps.org/1150513
https://learningapps.org/2173108
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz