14.03.2023r.
Temat: Wykrzyknik – znak pełen emocji!
Podręcznik s. 191-192 👀
Cele:
1. Czytam teksty informacyjne
2. Odczytuję intencje nadawcy wypowiedzi
3. Werbalnie wyrażam swoje intencje
4. Przekazuję zamierzony cel tekstu
5. Poprawnie stosuję wykrzykniki, kropki, znaki zapytania w wypowiedziach
6. Redaguję zdania wykrzyknikowe
7. Sporządzam notatkę
1. Aktywne wprowadzenie. (Na rozgrzewkę )
2. Analiza informacji na temat stosowania wykrzykników. (Nowa wiadomość):
a. https://wordwall.net/pl/resource/12332128/wykrzyknik – stwórzcie w zeszycie notatkę na podstawie ćwiczenia
b. Przeczytajcie podane zdania zgodnie ze wskazówkami:
Nie wiedziałam, że już jest tak późno!:
a) ze skruchą, b) przerażenie;
Wyglądasz wspaniale!:
a) podziw, b) z zazdrością;
Czas na obiad!:
a) zniecierpliwienie, b) ponaglenie;
Chodźcie do nas!:
a) z zachętą, b) prośba połączona ze zniecierpliwieniem.
3. 👉Interpretacja intencji nadawcy wypowiedzi w zdaniach wykrzyknikowych. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1.)
4. 👉Zastosowanie znaków interpunkcyjnych kończących wypowiedzenie. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2.)
5. 👉Redagowanie zdań zakończonych wykrzyknikiem. (Czas na ćwiczenia, ćw. 3. i 4.)
6. Aktywne zakończenie:
a. https://learningapps.org/9677654
b. Poćwicz sam: https://wordwall.net/pl/resource/948719/polski/wykrzyknik
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz