1.03.2023r.
Temat: Jak tu teraz nie wspomnieć o przysłówku?
Podręcznik s. 173-174 👀
Ćwiczenia do języka polskiego s. 30-34
Cele:
1. Podaję informacje o przysłówku
2. Stosuję przysłówek w zdaniach
3. Poprawnie stopniuję przysłówki odprzymiotnikowe
4. Posługuję się synonimami odpowiednimi do kontekstu
1. Aktywne wprowadzenie. (Na rozgrzewkę ):
a. Co wiemy już o przysłówku:
https://wordwall.net/pl/resource/11052813/przys%C5%82%C3%B3wek
2. Usystematyzowanie wiedzy na temat przysłówków. (Przypomnienie)
3. 👉Uzupełnienie wypowiedzi wyrazami odpowiadającymi na podane pytania. (Czas na ćwiczenia, ćw. 1.)
4. 👉Przekształcanie zdań – zastępowanie przymiotników przysłówkami. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2.)
5. Zapoznanie się z informacjami na temat stopniowania przysłówków. (Nowa wiadomość)
6. 👉Ćwiczenia w posługiwaniu się przysłówkami w stopniu wyższym i najwyższym. (Czas na ćwiczenia, ćw. 3.–5.)
7. 👉Wyjaśnienie, dlaczego nie wszystkie przysłówki podlegają stopniowaniu. (Czas na ćwiczenia, ćw. 6.)
8. Aktywne zakończenie:
a. Stwórz w zeszycie notatkę uzupełniając zdania:
1. Przysłówki odpowiadają na pytania: _______________? (na przykład: biegnę szybko), _______________? (przykładowo: ______________________) i kiedy? (na przykład: wyjedziemy _________________).
2. Przysłówki utworzone od przymiotników (na przykład: grzecznie, _______________, _________________) można stopniować. Nie stopniują się natomiast przysłówki, które nie pochodzą od przymiotników (na przykład: niekiedy, _________________, ___________________).
3. Stopień wyższy od przysłówka rozsądnie brzmi _____________________, a stopień najwyższy od przysłówka elegancko to ____________________________________.
4. Oprócz przysłówków do nieodmiennych części mowy zaliczamy także między innymi _____________________ oraz ____________________
9. Czas na ćwiczenia - "Ćwiczenia do języka polskiego" s. 30-34
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz